Search filters

13/06/2019 - The African Development Bank remains strong with growing operating revenues and allocable income generated since 2010 reaching $2.5 billion, the Bank Group’s Treasurer, Hassatou Diop N'sele, stated on Thursday.

Categories: Equatorial Guinea, Energy & Power, Gender, Green Bonds Program

31/05/2019 - Le Conseil d’administration de la Banque africaine de développement a approuvé, le 21 mai, un financement complémentaire de 8,63 millions d’euros en faveur du Projet d’appui au secteur de l’énergie aux Comores, portant ainsi la contribution totale de l’institution à 25,22 millions d’euros.

Categories: Comoros, Energy & Power

23/05/2019 - Le Conseil d’administration de la Banque africaine de développement a approuvé, mercredi 22 mai 2019 à Abidjan, une aide financière de 128,8 millions de dollars américains au Niger pour la réalisation du Projet d’appui au programme « Kandadji » de régénération des écosystèmes et de mise en valeur de la Vallée du Niger (PA-KRESMIN).

Categories: Niger, Energy & Power

30/04/2019 - Development impact on the continent and security in the Sahel were among the top issues discussed in a recent meeting between United Nations Secretary General António Guterres and African Development Bank President Akinwumi Adesina in New York.

Categories: Energy & Power, Partnerships, The President

04/04/2019 - The refurbishment of the old Saint Louis power station has brought a breath of fresh air to those working at and living in the north west of Mauritius. Renovation of the machinery has addressed the electricity supply shortages, thanks to financial assistance from the African Development Bank.

Categories: Mauritius, Energy & Power, Human Capital Development

29/03/2019 - La Banque africaine de développement, représentée par sa directrice générale pour l’Afrique de l’Ouest, Marie-Laure Akin-Olugbade, était aux côtés du président nigérien Mahamadou Issoufou, mardi 26 mars, pour la cérémonie officielle de lancement des travaux de construction du barrage hydroélectrique de Kandadji, premier du pays, situé dans le Bassin du fleuve Niger.

Categories: Niger, Energy & Power, Infrastructure, Water Supply & Sanitation

27/03/2019 - The African Development Bank Board has approved the allocation of $20 million in loans to the Democratic Republic of Congo, to support renewable-based, mini-grid solutions to the off-grid cities of Isiro, Bumba and Genema.

Categories: Democratic Republic of Congo, Energy & Power, Green Climate Fund, Sustainable Energy Fund for Africa

25/03/2019 - The African Development Bank and KfW Development Bank will be partnering to accelerate implementation of recommendations contained in the 2018 Electricity Regulators Index (ERI) report for Côte d'Ivoire’s energy sector.

Categories: Côte d’Ivoire, Energy & Power

22/03/2019 - Une délégation de la Banque africaine de développement, conduite par son président Akinwumi Adesina, a rencontré, aujourd’hui à Abidjan, le Premier ministre ivoirien, Amadou Gon Coulibaly, pour échanger sur le programme social mis en place par le gouvernement de Côte d’Ivoire (PSGouv) pour la période 2019-2021.

Categories: Côte d’Ivoire, Energy & Power, Gender, Health, Human Capital Development, Employment, Youth, The President

22/03/2019 - Energy industry stakeholders attending the 5th Energy Access Investment Forum have called for a restructuring of the financing mechanisms enabling the development of off-grid and mini-grid connectivity in Africa.

Categories: Energy & Power