Displaying 1 - 20 of 3829

African Development Bank’s Fashionomics Africa launches “game changing” digital marketplace for the continent’s fashion creators

09-déc-2019 - The African Development Bank’s flagship initiative, Fashionomics Africa, has launched the pilot phase of a digital marketplace to help Africa’s fashion designers, textile and accessories professionals connect with global markets. The launch took place on 25 November at the Global Gender Summit, a gathering of more than 1,500 representatives from multilateral development banks, finance institutions, governments and private sector leaders in Kigali, Rwanda.

COP 25 : Les Parlementaires africains appelés à parler d’une seule voix pour se faire entendre

07-déc-2019 - « Les Parlementaires africains doivent parler d’une seule voix pour se faire entendre dans les négociations climatiques », a déclaré Arona Soumaré, expert principal en changement climatique et croissance verte à la Banque africaine de développement, ce jeudi lors de la 25è session de la conférence des Parties sur le Climat (COP 25).

Le président de la Banque africaine de développement élu personnalité africaine de l’année 2019 par le All Africa Business Leaders Awards™

06-déc-2019 - Le président de la Banque africaine de développement, Akinwumi Adesina, a été élu jeudi, personnalité africaine de de l’année ; une distinction obtenue à la 9ème édition du prix All Africa Business Leaders Awards (AABLA™) en reconnaissance de son leadership dynamique et de la création d’un forum d’investissement novateur, l’Africa Investment Forum.

ADF-15 replenishment: Donors commit $7.6 billion, a 32% boost from last replenishment, in support of Africa’s low-income, fragile, countries

05-déc-2019 - Donors of the African Development Fund (ADF) on Thursday agreed to commit $7.6 billion to speed up growth in Africa’s poorest nations and help lift millions out of poverty. This fifteenth replenishment of the ADF (ADF-15), up 32% from the previous cycle, sends a strong signal of trust in the Fund, which is the concessional window of the African Development Bank Group.

African Legal Support Facility Management Board approves Work Plan and Budget for 2020

05-déc-2019 - The African Legal Support Facility (ALSF) Management Board, the legal support arm of the African Development Bank, met in Abidjan, to review the institution’s activities, work plan and budget for 2020. “This is an opportunity for us to review and deliberate on ALSF interventions, which contribute meaningfully to development in Africa,” ALSF Board Chairperson, Gaston Kenfack, said in his opening remarks.

2019 African Economic Conference: Work as one and listen to the youth to create jobs for Africa’s next generation, delegates urge policymakers

05-déc-2019 - Africa must work as one to turn the continent’s ‘youth bulge’ into opportunities, delegates at the closing of the 2019 African Economic Conference said on Wednesday. The three-day conference in Sharm El Sheikh, Egypt, discussed initiatives for boosting entrepreneurship, improving the business ecosystem, access to capital and better infrastructure – all to create decent jobs for the continent’s unemployed and under-employed youth.

The African Development Fund: over 45 years of support to strengthen the continent’s least developed and fragile nations

05-déc-2019 - In 38 of the continent’s most vulnerable countries, the African Development Fund or ADF is enhancing livelihoods by promoting regional integration, fostering businesses and enhancing food security through its investments in power projects, roads and bridges.

Burkina Faso : la Banque africaine de développement approuve un prêt de 48,82 millions d’euros pour améliorer l’accès à l’énergie à travers le projet Yeleen

04-déc-2019 - Le Conseil d’administration de la Banque africaine de développement a approuvé, ce mercredi 4 septembre, un appui financier de 48,82 millions d’euros en faveur du projet Yeleen au Burkina Faso. Le prêt permettra d’accroître la production d’électricité.

Bring us to the table to unlock youth jobs and power growth, say young African entrepreneurs

04-déc-2019 - Young African entrepreneurs urged to make their voices heard in business policy-making across the continent and called on governments to implement friendlier tax policies, improve access to finance and boost support for youth-led businesses to create jobs. Speaking at the 2019 African Economic Conference in the Egyptian resort of Sharm El-Sheikh on Tuesday, the young business leaders said their role as engines of growth needed to be taken more seriously.

Conférence économique africaine 2019 : adapter la formation professionnelle aux besoins du marché pour accroitre les opportunités d’emplois des jeunes africains

04-déc-2019 - Les experts et chercheurs présents à la Conférence économique africaine 2019, ont dressé un tableau des faiblesses du marché du travail en Afrique. Selon eux, ce marché est caractérisé principalement par l’inadéquation de la formation, un accès difficile et un environnement économique dominé par le secteur informel.  Au cours de cette session sur « Emploi des jeunes en Afrique, opportunités et défis », les jeunes chercheurs ont fait le point de la situation au Ghana, Togo, Bénin, Cameron et au Congo.

Le Groupe de la Banque africaine de développement nomme Stefan Nalletamby au poste de vice-président par intérim, en charge du secteur privé, de l’infrastructure et de l’industrialisation

04-déc-2019 - M. Stefan Nalletamby est directeur du Département du développement des marchés financiers à la Banque africaine de développement (BAD), depuis la création de ce département en septembre 2014. Trois divisions sont placées sous son autorité, à savoir la Division de l’inclusion et de l’intermédiation financières, la Division du développement des marchés financiers et la Division du financement du commerce extérieur.

“Let’s address skills mismatch in jobs for the youth,” speaker tells African Economic Conference

04-déc-2019 - The second day of the 2019 African Economic Conference, exploring ways to create jobs for Africa’s youth,  focused on the youth skills gap issue across the continent. The conference in the Egyptian resort of Sharm El Sheikh is hosted by the African Development Bank in partnership with the United Nations Development Programme and the United Nations Economic Commission for Africa.

Conférence économique africaine à Charm el Cheikh : « réformer l’offre de formation et le marché du travail pour offrir plus d’opportunités aux jeunes africains », indique un panel d’experts

03-déc-2019 - Les participants de la première session plénière de la conférence économique africaine 2019, à Charm el-Cheikh, en Egypte ont indiqué deux défis principaux, à savoir, identifier les besoins du marché du travail et restructurer les économies africaines. Les participants à cette session ont discuté des entraves aux actions gouvernementales, qui réduisent les opportunités d’emplois aux jeunes africains. Il s’agit surtout, selon eux de créer des emplois décents pour les jeunes, en leur offrant des alternatives durables à la pauvreté tout en...

Sommet Mondial sur le genre 2019 à Kigali : avec « Entreprenarium », les femmes entrepreneures à l’école des bonnes pratiques d’investissement

03-déc-2019 - Dans le cadre du Sommet mondial sur le genre 2019 organisé à Kigali, des sessions interactives de formation et de renforcement de capacités ont été animées par des experts, via le programme « Entreprenarium », à destination des entrepreneures du continent, intéressées par les meilleures pratiques d’investissement.

Bank Group President and colleagues bid farewell to outgoing Vice President Pierre Guislain

03-déc-2019 - The African Development Bank, on Thursday, bid farewell to retiring Vice-President for the Private Sector, Infrastructure and Industrialization, Pierre Guislain. Hosted by Bank President Akinwumi Adesina​, and attended by senior management and Board members, VP Guislain was honoured for his outstanding leadership, pragmatism and humility during his tenure at the Bank.

African Development Bank launches digital tool to help African youth learn to code

03-déc-2019 - The African Development Bank and technology firm Microsoft today launched the ‘Coding for Employment’ digital training platform, an online tool to provide digital skills to African youth, wherever they are across the continent. The platform, launched at the 2019 African Economic Conference in Sharm El Sheikh, Egypt, aims to promote a continuous learning culture among young people and build their capacity to shape the continent’s future.

Conférence économique africaine 2019 - A Sharm el-Cheikh, l’emploi et le développement des capacités des jeunes africains, au cœur des débats

03-déc-2019 - Plus de 350 parties prenantes convergent vers Charm el-Cheikh en Égypte, pour participer à la Conférence économique africaine (AEC) de 2019 qui porte cette année, sur les questions liées à l’emploi, à la compétence et au développement des capacités des jeunes africains.

Conférence économique africaine 2019 : le ministre égyptien Sahar Nasr appelle à des mesures audacieuses pour créer des emplois en faveur des jeunes

02-déc-2019 - Le ministre égyptien de l’Investissement et de la Coopération internationale, Sahar Nasr, a appelé, lundi, les décideurs politiques africains à prendre des mesures audacieuses pour créer des emplois décents en faveur des jeunes du continent, à l’occasion de la 14ème Conférence économique africaine (CEA), dont la Banque africaine de développement est co-organisatrice.

Johannesburg Stock Exchange, allies, join hands with African Development Bank to spur cross-border investments in Africa

29-nov-2019 - The Johannesburg Stock Exchange (JSE), working with seven African exchanges, the African Development Bank and the African Securities Exchanges Association (ASEA) hosted the African Exchange Linkage Project (AELP) Engagement Forum, designed to bolster investments into the continent.

Hola, Madrid! African Development Bank takes the continent’s climate agenda to COP25 in Spain

29-nov-2019 - The African Development Bank will on Monday kick off a campaign to present the continent’s case at the world’s leading climate change conference.