Displaying 1 - 12 of 3656

2019 Africa Investment Forum: African Development Bank and partners gear up for new heights

17-oct-2019 - In just a few weeks, the second edition of the annual Africa Investment Forum will kick off in Johannesburg, South Africa, with development finance institutions determined to tackle the continent’s infrastructure investment challenges and advance Africa’s economic transformation agenda. Africa Investment Forum 2018 broke the mold for regional investments and offered lessons about what can be done when multilateral development and finance institutions decide to pull their resources together to deliver as one.

Creating Africa’s next generation of development experts: African Development Bank calls on young professionals to join its ranks

17-oct-2019 - The African Development Bank has issued a call to young people who are interested in joining the continent’s premier finance institution. The Bank has opened applications for its Young Professionals Program, which offers a unique opportunity to young people with a passion for development to participate in offering lasting solutions to social, economic and environmental challenges.

Africa Investment Forum 2019: USA roadshow generates strong interest

15-oct-2019 - More than 30 U.S pension fund managers, private sector CEOs and institutional investors have signaled their strong interest in participating in the second Africa Investment Forum, scheduled to take place from 11-13 November 2019, in Johannesburg, South Africa. The Africa Investment Forum is an innovative investment marketplace spearheaded by the African Development Bank to attract capital for investment on the African continent.

Tunisie : la Banque africaine de développement accorde 138 millions d’euros à la STEG pour le réseau d’électricité et les énergies renouvelables

15-oct-2019 - Le Conseil d'administration de la Banque africaine de développement a approuvé, le jeudi 9 octobre, un financement total de 138 millions d’euros en faveur de la Société tunisienne d’électricité et gaz (STEG) afin de mettre en œuvre le projet d’aménagement et d’équipement du réseau de transport d’électricité (PAERTE). Ce financement comprend un prêt de la Banque de 108 millions d’euros et des ressources mobilisées auprès du fonds « Africa Growing Together Fund » (AGTF), d’un montant de 30 millions d’euros.

Infrastructures agricoles : La Banque africaine de développement accompagne le Gabon pour changer la donne

15-oct-2019 - La Banque africaine de développement a assuré le Gabon de son plein soutien au Projet d’Appui au Programme GRAINE phase 1 (PAPG 1) lors d’une cérémonie vendredi 4 octobre dernier à Libreville, en apportant notamment des financements économiques et sociaux dans les domaines de l’eau, l’électricité, la santé ainsi que des infrastructures agricoles.

African Development Bank, Climate Investment Funds and the Coalition for Green Capital to develop Green financing instruments for Africa

14-oct-2019 - The African Development Bank, in partnership with the Climate Investment Funds (CIF), has commissioned the Coalition for Green Capital (CGC) to prepare a study on the creation of national climate change funds and green banks in Africa.

Madagascar : la Banque africaine de développement lance le Programme de financement des risques de catastrophe en Afrique

14-oct-2019 - La Banque africaine de développement, en partenariat avec le gouvernement de Madagascar et la Mutuelle panafricaine de gestion de risques (ARC), a lancé, ce jeudi 10 octobre, le cas malgache du Programme de financement des risques de catastrophe en Afrique (ADRiFi).

Sudan: African Development Bank approves $31.3 million grants for water and sanitation facilities

11-oct-2019 - The African Development Bank Group on 9 October, 2019 approved an African Development Fund (ADF) grant of $30 million and a $1.3 million grant from the Rural Water Supply and Sanitation Initiative Trust Fund for the upgrading of water and sanitation facilities in Sudan’s North and South Kordofan states. The project will improve livelihoods and build resilience against climate change in the two states, including nomadic communities, by enhancing reliability of water and sanitation services and enhancing the public health system to benefit some...

African Development Bank, Government Pension Investment Fund, partner for green, social and sustainability bond markets

11-oct-2019 - The African Development Bank and Japan’s Government Pension Investment Fund (GPIF) have signed a partnership to promote environmental, social and governance investments in the global capital markets. The collaboration between the Bank and GPIF will focus on channeling investments towards inclusive and sustainable growth in Africa, contributing to the achievement of the Sustainable Development Goals. The agreement was signed 30th September 2019.

Forum mondial de l’eau 2021 : réunion entre la Banque africaine de développement et le Sénégal sur les préparatifs

10-oct-2019 - Une délégation du gouvernement du Sénégal, conduite par le ministre de l’Eau et de l’assainissement, Serigne Mbaye Thiam, a fait le point avec les représentants de la Banque africaine de développement sur les préparatifs en cours, en vue d’accueillir en mars 2021 le Forum mondial de l’eau, à Dakar au Sénégal.

First WATT Renewables lauréat du Forum sur les énergies renouvelables 2019 co-organisé par la Banque africaine de développement

10-oct-2019 - L’entreprise First WATT Renewables a remporté, jeudi 26 septembre à Abidjan, la 4ème édition du concours du Forum sur le financement des énergies propres en Afrique de l’Ouest (WAFCCEF selon l’acronyme anglais), dont la Banque africaine de développement est l’un des co-organisateurs. L’entreprise basée au Canada, est un producteur privé de technologies d’énergie propre et fournisseur de solutions énergétiques durables utilisant un mélange innovant de systèmes photovoltaïques.

Inaugural forum paves the way for sustainable fertilizer financing in the West Africa region

09-oct-2019 - Key stakeholders in West Africa’s fertilizer sector are calling for more action to support the industry, which is central to the continent’s agricultural revolution. The call came out of the first West Africa Fertilizer Financing Forum, organized by the African Fertilizer Financing Mechanism and partners, and held at the African Development Bank in Abidjan on 30 September and 1 October.