25/06/2019 - The African Development Bank has hosted a group of experts to discuss how technology can be deployed to transform food systems in West Africa.

Catégories: Agriculture et agro-industries, Production alimentaire

24/06/2019 - Infrastructure, agricultural-processing zones, air cargo facilities, and a knowledge hub are four critical areas that need support from the African Development Bank to help transform the Southern Nigerian state of Ekiti.

Catégories: Nigéria, Agriculture et agro-industries, Infrastructures

12/06/2019 - The African Development Bank and the Fund for African Private Sector Assistance (FAPA), a multi-donor trust fund financed by the Governments of Japan and Austria, today launched the African Agri-Business Engine (AABE) in Malabo. FAPA provides grants for technical assistance activities in Africa, and is one of the components of the Enhanced Private Sector Assistance (EPSA) initiative hosted at the African Development Bank.

Catégories: Japon, Agriculture et agro-industries, Initiative de l'assistance renforcée au secteur privé (EPSA), Le Fonds d’assistance au secteur privé africain

31/05/2019 - The Board of Directors of the African Development Bank, meeting in Abidjan on 29 May 2019, approved a €100 million partial credit guarantee (PCG) to the structured finance company, African Agriculture Impact Investments Ltd (Mauritius), to develop commercial agriculture in Africa.

Catégories: Île Maurice, Agriculture et agro-industries, The High 5s

02/05/2019 - Senior Nigerian government officials and key investors have endorsed the African Development Bank’s Special Agro-Industrial Processing Zones (SAPZ) initiative, describing it as a pathway to Africa’s agricultural revolution.

Catégories: Nigéria, Agriculture et agro-industries

26/04/2019 - Le Groupe de la Banque africaine de développement et le gouvernement de Guinée, ont signé, mardi 23 avril 2019 à Conakry, des accords de prêts et de don, pour un montant total de 81,1 millions de dollars EU.

Catégories: Guinée, Agriculture et agro-industries, Changement climatique, Environnement, Transports, Production alimentaire

24/04/2019 - The Agriculture Fast Track Fund (AFT), hosted by the African Development Bank, has announced Us$ 3,390,000 funding for 17 new small and medium enterprises in the agriculture sector as part of its transformative support for food security, income enhancement, job creation, and improving the livelihoods of smallholder farmers in Africa.

Catégories: Burkina Faso, Ghana, Nigéria, Sénégal, Éthiopie, Tanzanie, Malawi, Mozambique, Agriculture et agro-industries, Fonds pour l’accélération du développement agricole (FADA)

19/04/2019 - Pour lutter contre le travail des enfants dans les mines de cobalt en République démocratique du Congo (RDC), la Banque africaine de développement a approuvé, mercredi 17 avril 2019, un financement de 84,36 millions de dollars américains en faveur du Projet d’appui au bien-être alternatif des enfants et jeunes impliqués dans la chaîne d’approvisionnement du cobalt (PABEA-Cobalt).

Catégories: République Démocratique du Congo, Agriculture et agro-industries, Education, Coal, FAD, Réduction de la pauvreté, Centre africain des ressources naturelles

01/03/2019 - Le gouvernement ivoirien et la Banque africaine de développement ont procédé le jeudi 28 février 2019 à Abidjan, à la signature d’accords de financement de cinq projets en faveur de la Côte d’Ivoire pour un montant total de 275 milliards Francs CFA. Les différents projets portent sur le transport urbain, les infrastructures routières, l’électricité en milieu rural, l’agriculture et l’intégration sous régionale.

Catégories: Côte d'Ivoire, Agriculture et agro-industries, Energie, Infrastructures, Transports