17/01/2019 - The African Development Bank (AfDB) has signed financing agreements worth €115 million with the Government of Rwanda to support the Rwanda Sustainable Water Supply and Sanitation Programme as additional financing. The funding, which comprises €114.27 million from the AfDB window and €0.8 million from the Rural Water Supply and Sanitation Initiative Trust Fund, augments the original financing of €104 million AfDB loan and €43 million Africa Growing Together Fund loan approved by the Bank’s Board in 2017.

Catégories: Rwanda, Eau et assainissement, Initiative pour l’alimentation en eau et l'assainissement en milieu rural

08/01/2019 - La Banque africaine de développement et la Banque européenne pour la reconstruction et le développement (BERD) ont procédé, mardi 8 janvier à Tunis, à la signature d’un accord de prêt avec le ministère tunisien du Développement, de l’investissement et de la coopération internationale (MDICI) et l’Office national d’assainissement (ONAS) pour le financement du Programme d’assainissement des petites communes de moins de 10 000 habitants en Tunisie.

Catégories: Tunisie, Infrastructures, Eau et assainissement

17/12/2018 - The Governing Council of the African water Facility (AWF) has commended the Facility for mobilizing over €1.4 billion for the implementation of projects. The Facility has also funded 117 national and regional projects in 52 countries, including transition states, since it began operations in 2006.

Catégories: Eau et assainissement

17/12/2018 - The African Development Bank’s Board has approved additional funding support of €115 million to Rwanda’s Sustainable Water Supply and Sanitation Program, enabling 1.5 million people to access improved, reliable and sustainable water supply services.

Catégories: Rwanda, Eau et assainissement

13/12/2018 - The African Development Bank’s Board of Directors has approved €62.914 million to finance the provision of sustainable wastewater services through the ‘Nairobi Rivers Basin Rehabilitation and Restoration Program: Sewerage Improvement Project Phase II’.

Catégories: Kenya, Eau et assainissement

03/12/2018 - La Banque africaine de développement a accueilli une table ronde des partenaires techniques et financiers, le 30 novembre 2018 à Abidjan, sur le financement du Plan d’action de réinstallation (PAR 2) de la deuxième vague des populations concernées par le programme Kandadji, au Niger. Environ 436 millions de dollars américains, dont 60 millions de la Banque africaine de développement, chef de file des partenaires du programme Kandadji, ont été mobilisés pour la mise en œuvre de PAR 2, pour un besoin de 432 millions de dollars. Ce fort niveau d’engagement des partenaires témoigne de leur détermination commune à accompagner le gouvernement du Niger dans ses efforts à voir ce projet phare aboutir.

Catégories: Niger, Agriculture et agro-industries, Energie, Eau et assainissement

29/11/2018 - The Board of Directors has approved a ZAR 720 million loan to finance the Manzini Region Water Supply and Sanitation Project in eSwatini (former Swaziland). The project aims to expand access to adequate water and sanitation services for all citizens and to contribute to economic development and poverty alleviation in Eswatini.

Catégories: eSwatini, Eau et assainissement

06/11/2018 - The African Development Bank announces a new initiative to promote innovation and citywide inclusive sanitation services for sub-Saharan Africa’s urban inhabitants. The Bank’s Africa Urban Sanitation Investment Fund Program, with support from the Bill & Melinda Gates Foundation, is funding the initiative designed to focus on the poor.

Catégories: Chine, Secteur privé, Eau et assainissement, Partenariats, Facilité africaine de l’eau

06/11/2018 - Le Conseil d’administration du Groupe de la Banque africaine de développement a approuvé le lundi 5 novembre 2018, un financement de 117 millions d’euros pour la mise en œuvre du Projet de pérennisation et de sécurisation de l’accès à l’eau potable au Maroc.

Catégories: Maroc, Eau et assainissement

26/10/2018 - The African Development Bank Group, has approved a US$15 million grant from the African Development Fund (ADF) for a water supply and sanitation project in Malawi, expected to provide jobs and boost the livelihoods of nearly 300,000 people.

Catégories: Malawi, Eau et assainissement, FAD