Displaying 1 - 20 of 3842

Mobilisation à la COP25 autour des objectifs de lutte contre le changement climatique : « L’avenir de l’Afrique dépend de la solidarité. »

13-déc-2019 - Ministres, diplomates, représentants d’ONG ou encore journalistes ont appelé, de concert, à bâtir un front uni pour répondre aux défis posés par le changement climatique en Afrique, à l’occasion de la Journée de l’Afrique organisée mardi à la 25ème conférence des Nations unies sur le climat (COP25) à Madrid.

African Development Bank joins forces with international organisations to help developing countries build resilience to extreme weather

13-déc-2019 - The African Development Bank has joined forces with 11 other international organizations to assist developing countries to build resilience against the impact of natural disasters caused by extreme weather. Following a series of deadly weather events that have caused widespread destruction, especially in Africa, the institutions came together at the COP 25 climate change conference in Madrid on Tuesday to launch the Alliance for Hydromet Development.

Nigeria: African Development Bank approves $124.2 million loan for water sector reforms in Akure to improve access to safe drinking water and sanitation

13-déc-2019 - The Board of Directors of the African Development Bank on Thursday approved a $ 124.2 million loan to finance the Urban Water Sector Reform and Akure Water Supply and Sanitation Project in Nigeria. The amount includes an African Growing Together Fund (AGTF) loan of $20 million. The overall project cost is $222.69 million and will span five years from 2020-2025.

COP 25: African islands want their place in the sun as they grapple with climate change

13-déc-2019 - Africa’s small island states are bearing the brunt of climate change, even though technology exists to prevent the worst impacts of extreme weather. Climate expert John Harding said fewer lives were being lost as a result of natural disasters, because of advanced early warning systems. However, many cash-strapped African countries are not benefiting from new technologies to develop early warning systems.

Kenya & Tanzania: Over 3 million people to benefit from African Development Bank’s €345 million road construction support

13-déc-2019 - Over three million people in Tanzania and Kenya will benefit from a €345 million financing package for road construction support, approved by the African Development Bank’s board in Abidjan on Thursday. The Bank’s support for the Mombasa-Lunga Lunga/Horohoro and Tanga-Pangani-Bagamoyo roads Phase I, is in the form of African Development Bank and African Development Fund loans and represents 78.5% of the total €399.7 million project cost.  The European Union contributed a grant of €30 million, 7.7% of the total project cost, to the government...

12-déc-2019 - Ministres, diplomates, représentants d’ONG ou encore journalistes ont appelé, de concert, à bâtir un front uni pour répondre aux défis posés par le changement climatique en Afrique, à l’occasion de la Journée de l’Afrique organisée mardi à la 25ème conférence des Nations unies sur le climat (COP25) à Madrid.

COP 25: Kenya experience suggests gender equality is best path to achieve SDGs

12-déc-2019 - By LEOPOLD OBI, Climate Tracker Stakeholders at COP25 climate talks, citing Kenya’s example, called on developing countries to boost women’s involvement in the fight against climate change. Without gender equality, evidence suggests, African countries are unlikely to achieve the UN Sustainable Development Goals (SDGs) or transformative economic growth.

African Development Bank and African Union to roll-out a continent-wide electricity market Masterplan

12-déc-2019 - The African Development Bank and the African Union Development Agency (AUDA-NEPAD) have agreed to jointly develop a blueprint for a pan-continental electricity network and market. The agreement to set up a Continental Power System Master Plan between the Bank and AUDA-NEPAD was unveiled, on November 29th, during a three-day workshop on the sidelines of Programme for Infrastructure Development (PIDA) Week held in Cairo. The workshop also produced the Masterplan’s terms of reference.

Reconstitution du FAD-15 : pour appuyer les Etats fragiles et pays d’Afrique à faible revenu, les donateurs promettent 7,6 milliards de dollars, une augmentation de 32 % par rapport à la dernière reconstitution

11-déc-2019 - Les donateurs du Fonds africain de développement (FAD) ont convenu jeudi d’engager 7,6 milliards de dollars pour accélérer la croissance des pays les plus pauvres d’Afrique et aider des millions de personnes à sortir de la pauvreté. Cette quinzième reconstitution du FAD (FAD-15), en hausse de 32 % par rapport au cycle précédent, témoigne avec force de la confiance accordée au Fonds, qui est le guichet concessionnel du Groupe de la Banque africaine de développement.

COP25 : la Banque africaine de développement présente un guide numérique pour aider les pays africains à mettre en œuvre les programmes internationaux

11-déc-2019 - La Banque africaine de développement s’est associée à deux partenaires majeurs du développement pour présenter, ce mardi à la Conférence sur le climat (COP25) à Madrid, une application numérique destinée à aider les pays africains à mettre en œuvre, de façon simultanée, les grandes initiatives internationales. Le « Guide de planification intégrée en Afrique » a ainsi été rendu public par la Banque en partenariat avec le Programme des Nations unies pour le développement (PNUD) et l’Agence de développement de l’Union africaine-NEPAD (AUDA-NEPAD).

Sénégal : prêt de 62 millions d’euros de la Banque africaine de développement pour créer 150 000 emplois ciblant les femmes et les jeunes

11-déc-2019 - Le Conseil d’administration de la Banque africaine de développement a approuvé, le mardi 10 décembre 2019, à Abidjan, un financement de 62,83 millions d’euros soit 41,21 milliards de francs CFA au gouvernement du Sénégal, pour la mise en œuvre de la première phase de son Projet d’appui et de valorisation des initiatives entrepreneuriales des femmes et des jeunes, première phase (PAVIE I).

Maroc : la Banque africaine de développement approuve près de 245 millions d’euros pour développer les réseaux de transport d’électricité et d’électrification rurale

11-déc-2019 - Le Conseil d'administration de la Banque africaine de développement a approuvé, ce jour, un financement d’environ 245 millions d’euros en faveur de l’Office national de l’électricité et de l’eau potable (ONEE) en vue de réaliser son programme de développement des réseaux de transport d’électricité et d’électrification rurale.

African Development Bank and partners inaugurate Shango power substation in Rwanda to facilitate access to the regional electricity market

10-déc-2019 - The African Development Bank, Embassy of Germany in Rwanda and the KfW Development Bank joined the Government of Rwanda to inaugurate the high voltage 188 MVA Shango power substation in the capital Kigali and its related transmission network.

African Development Bank’s Fashionomics Africa launches “game changing” digital marketplace for the continent’s fashion creators

09-déc-2019 - The African Development Bank’s flagship initiative, Fashionomics Africa, has launched the pilot phase of a digital marketplace to help Africa’s fashion designers, textile and accessories professionals connect with global markets. The launch took place on 25 November at the Global Gender Summit, a gathering of more than 1,500 representatives from multilateral development banks, finance institutions, governments and private sector leaders in Kigali, Rwanda.

COP 25 : Les Parlementaires africains appelés à parler d’une seule voix pour se faire entendre

07-déc-2019 - « Les Parlementaires africains doivent parler d’une seule voix pour se faire entendre dans les négociations climatiques », a déclaré Arona Soumaré, expert principal en changement climatique et croissance verte à la Banque africaine de développement, ce jeudi lors de la 25è session de la conférence des Parties sur le Climat (COP 25).

Le président de la Banque africaine de développement élu personnalité africaine de l’année 2019 par le All Africa Business Leaders Awards™

06-déc-2019 - Le président de la Banque africaine de développement, Akinwumi Adesina, a été élu jeudi, personnalité africaine de de l’année ; une distinction obtenue à la 9ème édition du prix All Africa Business Leaders Awards (AABLA™) en reconnaissance de son leadership dynamique et de la création d’un forum d’investissement novateur, l’Africa Investment Forum.

African Legal Support Facility Management Board approves Work Plan and Budget for 2020

05-déc-2019 - The African Legal Support Facility (ALSF) Management Board, the legal support arm of the African Development Bank, met in Abidjan, to review the institution’s activities, work plan and budget for 2020. “This is an opportunity for us to review and deliberate on ALSF interventions, which contribute meaningfully to development in Africa,” ALSF Board Chairperson, Gaston Kenfack, said in his opening remarks.

2019 African Economic Conference: Work as one and listen to the youth to create jobs for Africa’s next generation, delegates urge policymakers

05-déc-2019 - Africa must work as one to turn the continent’s ‘youth bulge’ into opportunities, delegates at the closing of the 2019 African Economic Conference said on Wednesday. The three-day conference in Sharm El Sheikh, Egypt, discussed initiatives for boosting entrepreneurship, improving the business ecosystem, access to capital and better infrastructure – all to create decent jobs for the continent’s unemployed and under-employed youth.

The African Development Fund: over 45 years of support to strengthen the continent’s least developed and fragile nations

05-déc-2019 - In 38 of the continent’s most vulnerable countries, the African Development Fund or ADF is enhancing livelihoods by promoting regional integration, fostering businesses and enhancing food security through its investments in power projects, roads and bridges.

Burkina Faso : la Banque africaine de développement approuve un prêt de 48,82 millions d’euros pour améliorer l’accès à l’énergie à travers le projet Yeleen

04-déc-2019 - Le Conseil d’administration de la Banque africaine de développement a approuvé, ce mercredi 4 septembre, un appui financier de 48,82 millions d’euros en faveur du projet Yeleen au Burkina Faso. Le prêt permettra d’accroître la production d’électricité.